Ambient – Crestere a cifrei de afaceri cu 15%, in 2011

Ioan Ciolan, actionarul majoritar al Ambient Sibiu, a prezentat presei noua echipă de manageri şi planuri de creştere pentru 2011.

“Am traversat un moment greu, când am văzut că experienţa echipei ma­nageriale a fost depă­şită de evenimentele din realitate. În ultimul an şi jumătate am trecut de la o structură de management antre­prenorial şi am adus alături de noi oameni cu experienţă şi am atras noi parteneri, precum consultanţii de la Roland Berger şi ABS, astfel că am putut lua decizii bazându-ne şi pe experienţe colaterale”, a declarat Ciolan.

Antreprenorul din Sibiu a fondat afacerea Ambient în 1993, iar în anii de boom economic era unul dintre cei mai atractivi jucători din retail, când afacerile companiei au atins maximul de 230 de milioane de euro, în 2008.

Ulterior a urmat o perioadă de declin, vânzările reţelei scăzând cu aproape 60% în 2009, până la 104 milioane de euro, fapt ce a necesitat o restructurare masivă a afacerii pentru menţinerea pe linia de plutire.

“Anul 2010 a fost bine pregătit şi gândit din timp, astfel că nu am avut momente critice”, a mai spus Ciolan. “Dacă la începutul anului performanţele erau doar un vis sau o promisiune, acum putem spune că s-au adeverit, deoarece partenerii financiari au fost totuşi alături de noi şi ne-au sprijinit şi sper să o facă în continuare”, a declarat şi Liviu Voicu, directorul financiar, referitor la faptul că firma estimează pentru acest an o uşoară creştere a veniturilor, cu un milion de euro, în timp ce pentru 2011 estimările companiei sunt de majorare a cifrei de afaceri cu 15%, până la circa 120 de milioane de euro.

De unde vine echipa de executivi

Peste 1.000 de oameni au plecat din companie, afacerea din retail în cele 12 magazine a fost separată de cea de distribuţie către antreprenorii specializaţi, iar în 2010 în echipa de management au fost cooptaţi directori din companii mai mari decât Ambient (directorul financiar, Liviu Voicu, vine de la A&D Pharma, Călin Şomcutean, director de retail, vine de la Altex, iar Gabriel Boada, directorul naţional de vânzări, vine de la producătorul de ţigarete JTI).

Text: Ziarul Financiar

Lasă un comentariu

Dacă nu ai mai comentat până acum, primul tău comentariu va intra în moderare.